
Čínské autorádio: prvotní problémy, zapojení a cesta k plné funkčnosti

Čínská autorádia mohou být lákavou volbou díky svému poměru ceny a funkcí, ale jejich instalace a zprovoznění často přinášejí určité komplikace. Ať už jde o nekompatibilitu s vozidlem, problémy s kabeláží nebo nejasné návody, je potřeba počítat s tím, že cesta k plné funkčnosti nemusí být vždy hladká. Osobně jsem se při instalaci svého čínského autorádia potýkal hned s několika problémy. Instalace byla provedena na vozidle Passat B6 (2006)
ISO konektor nového autorádia nebyl správně napinován
Ačkoli výrobce uváděl, že autorádio lze do tohoto typu vozidla připojit jednoduše pomocí ISO konektoru, v praxi to nebylo možné. Některé piny byly na nesprávných pozicích. Konkrétně šlo o dva vodiče (zelený a zelenočerný) pro Low/High CAN-BUS, které jsou důležité například pro signál zapnutí zapalování (spuštění autorádia), dále pro detekci zařazené zpátečky a automatické spuštění couvací kamery, ovládání klimatizace (Climatronic) nebo ovládání přes tlačítka na volantu. Řešením bylo tyto vodiče odstřihnout a správně zapojit mimo konektor. Velmi užitečný byl také štítek se schématem zapojení na původním autorádiu, který mi zapojení usnadnil.
Wi-fi má omezené připojení, internetové aplikace nefungují
Při zapnutí autorádia a připojení na Bluetooth se mi automaticky aktivuje hotspot na mém telefonu (jak to udělat - píšu tady). Po připojení se pod ikonou Wi-Fi zobrazoval text „Omezené připojení“, zkoušel jsem se připojit i k domácí (jiné) Wi-Fi, ale problém byl totožný. Nakonec se mi problém podařilo vyřešit resetováním uživatelských dat a návratem do továrního nastavení. Je však důležité dávat pozor, aby při tomto kroku nedošlo k nechtěnému smazání nadstavby nad Androidem, kterou autorádio používá.
CAN-BUS je nefunkční, reaguje pouze na zastrčení klíčku
Tlačítka na volantu nereagovala na stisk a komunikace mezi rádiem a vozidlem, například zobrazení rychlosti, stavu paliva, otáček motoru nebo upozornění na otevřené dveře, nebyla funkční. Po hlubokém procházení nastavení jsem v menu objevil tabulku, kde bylo nutné nejprve nastavit komunikační linku – konkrétně vybrat správný název, typ a rok vozidla. Po správném nastavení a následném restartu autorádia začalo vše fungovat bez problémů.
Nefunkční couvací kamera při nastartovaném motoru
Po nastartování motoru se nezobrazoval obraz z couvací AHD kamery a systém hlásil „NO SIGNAL“. Po vypnutí motoru však obraz normálně naběhl. Tento problém mohl být způsoben rušením od alternátoru nebo komunikačními systémy vozidla, které například monitorují stav žárovek. Napájení kamery jsem navedl z couvacího světla, ale pro odstranění rušení jsem před konektor kamery přidal LC filtr (odrušovací filtr). Tím se problém s nefunkční kamerou při běžícím motoru vyřešil.
Systém GPS nenašel ani jeden satelit
Ani po deseti minutách čekání se mi nepodařilo získat polohu pro Google Maps. Rozhodl jsem se proto stáhnout nástroj pro vyhledávání a kontrolu GPS signálu. Aplikace i samotná GPS anténa ukazovaly 0 dostupných satelitů. Naštěstí jsem měl po ruce jinou, podobnou GPS anténu, kterou jsem připojil k rádiu. Ta okamžitě zachytila signál a problém vyřešila. Ukázalo se, že původní anténa dodaná s rádiem byla nefunkční.
FM rádio je nefunkční, nechytá žádnou stanici
Ani po zapojení fantomového zesilovače pro anténu se nepodařilo naladit žádnou FM stanici, přestože pokrytí v místě montáže bylo dobré. V nastavení rádia jsem zkusil zvýšit určitou hodnotu z 0 na 15, ale ani to nepomohlo. Rádio také nepodporuje DAB, což je u čínských autorádií poměrně běžný nedostatek. Problém jsem nakonec vyřešil pomocí online aplikace pro FM rádio, která funguje přes mobilní data. Možná se v budoucnu k tomu vrátím.
Praskání v reproduktorech při nulové a nízké hlasitosti
Při nízké nebo vypnuté hlasitosti se z reproduktorů ozývalo různé praskání a šum. Nepoužívám napájení pomocí vestavěného zesilovače v autorádiu, ale mám externí zesilovače – jeden pro přední reproduktory a druhý pro subwoofer. Tento problém jsem vyřešil pomocí odrušovače signálu, který jsem zapojil mezi autorádio a zesilovač, čímž jsem eliminoval nežádoucí rušení.
... ... ... ...
Po několika dnech se mi podařilo odstranit nejzávažnější problémy, které bránily základnímu používání autorádia. Jak si povede samotný Android 13 s nadstavbou, zjistím v průběhu několika dní při mých jízdách. Už teď ale začínám přemýšlet, jak rádio udělat ještě chytřejší, například přidáním systému kamer, záznamníku jízd a dalších funkcí.
Na webu mám spoustu dalších, všechny Ti rád přehledně vypíšu během okamžiku.
Diskuse k článku:
Přidat komentářŠiroko daleko žádný komentář.
Můžeš nějaký přidat :)