Zdroj: https://clanky.lukaszafer.cz/a539-rychla-oprava-palivove-nadrze ,publikováno: 4.10.2019
Mou neopatrnosti došlo k proražení palivové nádrže u mého vozidla. Vznikl otvor o velikosti .cca 8mm. Na slepení jsem použil prostředek K2 Mega Tank.
Heverem jsem prorazil palivovou nádrž. Šroub od zvedáku se naštěstí zachoval jako dočasný špunt a já tak nepřišel o poměrnou část kapaliny - benzínu v nádrži. Kdysi dávno jsem prorazil i olejovou vanu na polní cestě a použil taktéž K2. Je to vynikající preparát pro zacelení různých otvorů a odolný vůči chemickým látkám. Cena je velmi uspokojivá, něco málo přes 120,- Kč. V servise by si mechanici účtovali za zacelení díry, popř její zavaření částku 1300 až 2500,- Kč, dle náročnosti.
Doporučuji tedy epoxidované lepidlo GAS TANK REPAIR 28 G, které vyjde mnohem levněji a funguje okamžitě. Po zacelení díry jsem do 15 minut mohl již odjet bez úniku benzínu. Zbytkový benzín jsem vyjel, abych druhý den provedl řádné zacelení díry a její okolí. S kompletním očištěním, bez přítomnosti kapaliny. Po 12 hodinách je hmota zcela vytvrdlá a pevnost se vyrovná kovu. První den a třetí jsem zkontroloval případný únik, vše v pořádku.
Pozor! Při nánosů hmoty na tekoucí kapalinu se sice dočasně přeruší únik kapaliny, ale později hrozí opětovný únik! Doporučuji tedy nádrž vyprázdnit, místo řádně očistit, odmastit a vysušit a až poté díru zacelit. Důležitý je také čas na vytvrdnutí. Po řádném vytvrzení je možné nánost obrousit do požadovaného vzhledu.